Gedulo ar kitais laikotarpiais, kai atrodo nepakeliamai sunku rasti vilties ir judėti pirmyn itin svarbu prisiminti, kad yra būdų, galinčių padėti greičiau iš šitos ištrūkti arba lengviau joje išbūti. Primename keletą gyvenimą šiek tiek praskaidrinančių būdų:

 

Priimkite tai, kas vyksta šiuo metu

 

Pokytis gali būti gąsdinantis ir grėsmingas. Seniau buvęs įprastas gyvenimas pasikeitė ir atnešė neįprastų dalykų, su kuriais reikia išmokti gyventi. Pasirinkimas tokiam pokyčiui nesipriešinti (eikvojant savo laiką ir energiją), o priimti jį gali ir greičiau padėti rasti taiką jame. Stenkitės susitelkti į tai, kas yra prieš jus šiandien ir priimti tai su mintimi, kad dabar yra būtent šitaip, o vėliau bus lengviau.

 

Priimkite pagalbą

 

Kai krizė purto gyvenimą iš pagrindų, svarbu žinoti, kad joje esante ne vienas. Ne visada lengva priimti pagalbą, tačiau kartais reikia. Nesvarbu kokia pagalba tuo metu tai būtų – finansinė parama, maisto atvežimas, kompanijos palaikymas – jei kažkas nuoširdžiai nori jums tai suteikti, neatsisakykite. O kartais gal net ir paprašykite. Neprivalote būti tik su savimi ir savo jausmais. Ne be reikalo liaudies žodis sako, kad pasidalinus skausmas lengvėja. Tad ir turėdami galimybę dalinkitės – tiek jausmais, tiek galbūt kartais nepakeliamais atrodančiais buities vargais.

 

Stebėkite ir fiksuokite savo pasiekimus

 

Kiekvieną dieną skirkite kelias minutes pareflektuoti apie savo dieną ir raštu pasižymėti vieną ar kelis dalykus, už ką didžiuojatės savimi arba dėkojate sau šiandien. Nesvarbu, kokio dydžio ar reikšmės tokie dalykai – gali būti ir visai mažyčiai. Galbūt šiandien išplovėte namų grindis, vaikščiodami apėjote didesnį ratą nei įprastai, o galbūt tiesiog akimirkai nukreipėte dėmesį į prie namų besisukiojantį gražų paukštį. Visa tai stebėkite ir fiksuokite, taip galėdami ne tiek šiek tiek pakelti tikėjimą savimi, bet ir matyti savo progresą, kaip ilganiui galite vis daugiau ir daugiau. Be to, toks dalykų užfiksavimas gali padėti įžvelgti grožį mažuose, paprastuose dalykuose, šitaip gerinant nuotaiką ir įsikvepiant vilties.

 

Judėkite

Judėjimo nauda yra nenuginčijama kovoje su stresu. Be to, judėjimas kelia energiją ir gerina nuotaiką. Tad raskite jums priimintiniausią būdą judėti ir skirkite tam laiko kiekvieną dieną ar  bent kelis kartus per savaitę.

 

Raskite būdų pasijuokti

 

Kad ir kaip neįmanoma atrodytų, pabandykite paieškoti dalykų, kurie jus pralinksmina. Gal yra koks vienas pažįstamas, kuris jus visada prajuokindavo? Galbūt lentynoje guli nuotaiką kelianti knyga ar neseniai buvo išleistas nuotaiką keliantis filmas? O gal verta su šeima sužaisti linksmą žaidimą ar šaradas, kurios turi potencialo išspausti bent vieną kitą šypseną? Imkitės visko, kas gali nors trumpam praskaidrinti nuotaiką.

Parašykite komentarą

Jūsų el. paštas nebus viešinamas. Privalomi laukai pažymėti *

Pateikti atsiliepimą