Turbūt pastarųjų savaičių bėgyje dauguma susidūrėme su didžiuliu, gal net iki šiol neregėtu nerimo jausmu. Ir nieko keista – juk per vieną naktį pasikeitė pasaulio matymas, dingo saugumo iliuzijos, apėmė empatija ir liūdesys nuo karo nukentėjusių žmonių atžvilgiu, o tuo pačiu ir panikos sklidinos mintys, ar neteks to kada nors patirti patiems. Kai kurie specialistai teigia, kad paskutiniu metu patiriamos emocijos gali būti net prilygintos gedului – juk tiek skausmo ir bejėgiškumo jaučiama stebint visai netoli vykstančius kruvinus įvykius. Taip pat teko atsiveikinti ir anksčiau turėtu įsivaizduojamu kontrolės jausmu bei įsivaizdavimu, kad mūsų saugumas gyvenime priklauso nuo mūsų pačių.

 

Nors šie jausmai – natūralus ir visiškai suprantami, reikia juose nepaskęsti ir atkurti savo ramybės rezervus. Tik šitaip mes galime padėti šiuo metu kenčiantiems bei pamažu judėti šviesesnio rytojaus link. Pateikiame keletą būdų, kaip sau padėti šiuo sudėtingu metu:

 

-Kalbėkites. Su artimaisiais, draugais, kolegomis, o jei nėra su kuo, kreipkitės į emocinę paramą teikiančias pokalbių linijas. Tai leis tiek nusiraminti, tiek adekvačiau pažvelgti į įvykius. Be to, tai gali būti vertinga ne tik jums, bet ir žmogui, su kuriuo dalinatės mintimis.

-Palaikykite savo rutiną. Toliau dirbkite planuotus darbus, o laisvu laiku užsiimkite mėgiama veikla. Neatsisakykite savo ritualų ar mažų švenčių.

-Prisidėkite aktyvia pagalba. Ankstesniame pranešime dalinomės galimais pagalbos Ukrainai būdais. Bent koks mažas žingsnelis gali padėti įveikti beviltiškumo jausmą šiame kriziniame laikotarpyje.

-Nesekite naujienų kiaurą parą. Vietoj to, nusistatykite sau tvarkaraštį, kurio metu susipažinsite su dienos įvykiais. Internetinėje erdvėje pateikiama ne tik naujienos, bet ir ekspertų apžvelgiamos dienos suvestinės. Pasirinkite patikimus šaltinius ir kasdien nustatytu metu susipažinkite su jų pateikiama informacija, vietoj to, kad blaškytumėtes ir keltumėte sau nerimą kiaurą dieną.

-Skirkite laiko pagalvoti, kas jus tokiu metu ramina, bei to imkitės. Nesvarbu, tai maloni veikla ar aktyvūs veiksmai pasiruošimui ekstremalioms situacijos, jei tai verčia jus jaustis geriau – darykite tai.

Parašykite komentarą

Jūsų el. paštas nebus viešinamas. Privalomi laukai pažymėti *

Pateikti atsiliepimą