Dažniausiai ši fobijos forma nustatoma tiems, kurie ilgiau nei 6 mėnesius nuolat mąsto apie mirtį arba panikuoja dėl su ja susijusių minčių, šitaip negalėdami pajusti gyvenimo džiaugsmo. Tarp tanatofobijos požymių – ir psichologiniai (nuolatinis nerimas dėl galimos mirties, panika) ir fiziologiniai (pykinimas, širdies ritmo sutrikimas, galvos svaigimas) požymiai.

Žmogui, kuris galimai perdėtai ir ilgesnį laiką nerimauja dėl mirties, gali padėti:

-Pokalbiai bei pasidalijimas patirtimi su artimaisiais ar psichoterapeutu. Šitaip galima greičiau atpažinti baimės ištakas, šitaip randant būdų jai įveikti ar su ja susigyventi, taip pat geriau pažįstami su šia baime susiję jausmai.

-Atsipalaidavimo priemonės. Sportas, meditacija, kvėpavimo pratimai gali sumažinti fizinius nerimo simptomus ir tuo pačiu teigiamai paveikti aplankančias negatyvias mintis.

-Kognityvinė elgesio terapija. Šios į praktinių problemų sprendimų nukreiptos elgesio terapijos tikslas – padėti pakeisti žmogaus mąstymo modelį, palengvinant (šiuo atveju, su mirtimi susijusias) mintis.